1 Eyl 2015

Dudak Bakımı

Merhaba,

Bugünkü yazımda kendimce uyguladığım ve rutine oturttuğum dudak bakımımdan bahsetmek istedim.

Dudaklarım çok kuru ve  özellikle kışın beni çileden çıkarıyor, kremsi formdaki rujlar bile dudak çizgilerine doluyor ve çoğu zaman sadece dudak nemlendirici sürüp dışarı çıkıyorum.
Son zamanlarda dudak bakımı ile ilgili arayışım sona erdi ve kendimce bir rutin oluşturdum.

1. Ölü deriden arındırma:

Dudak bakımı deyince bence ilk adımlardan biri dudaktaki ölü deriyi soyup atmak olmalı, böylelikle rujların pütür pütür görünmeleri de engellenmiş olur. Dudak peelingi için ben Lush'ın peelinglerini kullanıyorum.

lush bubble gum


Şu an elimde Bubblegum var, ama sanırım en sevdiğim Mint Julips, bu bitince muhtemelen tekrar ona dönerim.

Lush bu ürünü kullandıktan sonra dudaklarınızı suyla durulamanıza gerek yok, direk yalayabilirsiniz demesine rağmen tabii ki öyle bir şey yapmıyorum, zaten Lush'ın amacı da içeriğinin doğallığını vurgulamak olsa gerek..

Peki bu ürüne gerek var mı, evde kendimiz yapamaz mıyız? Tabii ki yaparız, jojoba yağı bulamasak bile evdeki zeytinyağından 1 çay kaşığı alıp, içine 1 çay kaşığı şeker ilave edip kullanabiliriz. Bu karışıma bal, vazelin vs ekleyip yapanlarda var ama ben denemedim. Şu sıralar fazla zamanım olmadığından Lush 'ın bu ürünü pratik geliyor. Parmaklarınızla ya da bir dış fırçası yardımıyla uygulayabilirsiniz.

2. Nemlendirme:
Bu aşama beni çok zorlayan bir aşamaydı. Piyasadaki dudak nemlendiricileri genellikle dudak üzerinde bir tabaka oluşturup nem kaybını önlemek üzere üretilmiş olduğundan tam verim alamıyorum, henüz dahi tam tedavi edici bir dudak nemlendirici var mı piyasada bilemiyorum.

Benim kullanıp oldukça memnun kaldığım, ikide bir yenilememe gerek olmadan dudağıma nem pompalayan dudak nemlendiricim Dior Creme De Rose.

Dior Creme De Rose


Genellikle gece bakımında uyguluyorum, tek beğenmediğim yanı parmakla sürülüyor olması zira hiç hijyenik değil. Kulak çubuğu ile alıp dudaklarıma bir kaç sefer uyguladım ama yine de kendimi parmaklamaktan alıkoyamadım. İçerisine doğal gül suyu koyduklarından çok  güzel gül kokuyor, bana Chanel allıkları anımsatıyor bu kokusu.

Yapış yapış, tabaka halinde dudakta kalan nemlendiricilerden değil, diğer balmlara göre çok çabuk emiliyor. Gün içinde bin defa tazeleme derdi yok. Yaklaşık 1,5 aydır düzenli kullanıyorum ve dudağımın ilk defa bu soğukta bu kadar nemli olduğunu gördüm.

Oldukça pahalı bir ürün almadan önce uzun bir süre düşündüm ve aklıma rujlara çok para verdiğim ama kuru dudaklara uygulayamadığım geldi ve aldım. İyi ki almışım.

Ben denemedim ama The Body Shop'un Shea yağlı lip balm'ını  bu nemlendiriciye benzetenler var.

Gün içerisinde olur ya nemlendirme ihtiyacı duyarsam diye  kullanım kolaylığından dolayı yanımda taşıdığım lip balm ise EOS.

Benim dudak bakımım böyle, sizin kullanıp dudak bakımınızda olmazsa olmaz dediğiniz ürünler nelerdir?

Sevgilerimle.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Mehmet Öz'den Ağrı dindirici 5 doğal yöntem

Kronik ağrı kesici ilaçlar enerjinizi mi düşürüyor? İlaç kullanmaktan hoşlanmıyorsanız, reçeteniz hazır. İşte mutlu, sağlıklı ve ağrısız b...